ליעוץ עם עורך דין

עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהיגה ברכב על ידי מי שאינם כשירים לכך, מבחינה מוטורית, מנטלית או נפשית, מסכנת לא רק את הנהג עצמו אלא גם את כל מי שעשוי להימצא בסביבתו. המדינה נוקטת במגוון אמצעים כדי להגן על כלל המשתמשים בדרך ולהבטיח שמי שמפעילים רכב מנועי קיבלו הכשרה מתאימה ואין סיבה למנוע מהם לנהוג.

הכלי הראשון בידי המדינה הוא חיוב בהוצאת רישיון המשמש היתר לנהיגה ברכב מן הסוג המתאים לרישיון שברשות הנהג. כלים נוספים משמשים להטמעת נורמות נהיגה הכרחיות לשמירה על הבטיחות בדרכים, חוקי תנועה ואכיפה משטרית, השקעה בתשתיות (כבישים, רמזורים, מחלפים וכד') ועוד.

לעיתים מתעורר צורך לבדוק כשירות לנהיגה של מי שכבר מחזיקים ברישיון נהיגה או מי שמבקשים להוציא רישיון מסוג כזה או אחר (במיוחד רישיון נהיגה מקצועי לרכב כבד, מונית או אוטובוס). המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא גוף האמון על ביצוע בדיקות כאלה והוא מטפל בכ-50,000 תיקים מדי שנה.

מי שמקבלים זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים חשוב שידעו שמדובר בהליך סבוך העשוי לכלול דרישה להמצאת חוות דעת רפואיות, הפניה לבדיקות, הופעה בפני וועדה ועוד. ליווי של עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בכוחו להבטיח שההליך יושלם במהירות ויסתיים בהשבת רישיון שנשלל, על רקע כזה או אחר.

חשוב לפנות לייעוץ בהקדם

הפניה לבדיקה במרב"ד עשויה להינתן בנסיבות שונות, בין היתר על רקע רפואי (פיזי או נפשי), בשל מעורבות בתאונת דרכים קשה, נהיגה בשכרות, שימוש בסמים ועוד. לעיתים הזימון מגיע בהפתעה בעקבות פניה של רופא מטפל המחויב על פי חוק לדווח למרב"ד על שינוי במצב בריאותי העשוי לגרוע מן הכשירות לנהיגה.

תהיה הסיבה לפתיחת תיק במרב"ד אשר תהיה מומלץ לפנות ללא דיחוי לקבלת ייעוץ מאת עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עורך דין תעבורה המתמחה גם בהתנהלות מולהמרב"ד.

לעורך דין מרב"ד הידע והניסיון הנחוצים כדי להבין בדיוק במה דברים אמורים. למרות המספר העצום של נהגים ומבקשי רישיון המופנים לבדיקה במרב"ד אין מקרה אחד הדומה למשנהו. עורך דין המתמחה בתחום יוכל להכין אתכם היטב לכל שלב בהליך ולספק את הליווי המקצועי הנחוץ כדי להביא את העניין לכדי סיום ביעילות מרבית ותוך השגת התוצאה המיטבית האפשרית בנסיבות המקרה.

השבת רישיון שנשלל או נפסל

ברוב המקרים זימון למרב"ד ילווה בהתליית רישיון הנהיגה (הרישיון אינו תקף עד לקבלת החלטת המרב"ד שאין סיבה לשלול את הרישיון). במקרים אחרים תהיה שלילת רישיון (הרישיון נשלל לתקופה מסוימת ללא קשר להשלמת הליך כזה או אחר).

הליך במרב"ד יכול להסתיים בהשבת רישיון, אישור להשבת רישיון בתום תקופת שלילה, אישור להחזקת רישיון תוך הטלת הגבלות או פסילת רישיון נהיגה (לעיתים לצמיתות).

חשוב לדעת שליווי מקצועי של עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול להיות ההבדל בין השבה מהירה של רישיון הנהיגה לבין הליך הנמשך חודשים רבים ומסתיים בפסילת הרישיון. עוד חשוב להבין ששלילת רישיון אינה סוף פסוק, עורך דין מרב"ד יוכל לסייע לכם בהגשת ערעור היכול להפוך את ההחלטה.

במקרים בהם התוצאה הרצויה אינה מושגת בערעור ניתן להמשיך ולפנות בערעור נוסף לבית המשפט המחוזי.

פוסטים אחרונים

פסילת רישיון נהיגה

פסילת רישיון נהיגה – המכון הרפואי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו מוסד הפועל מטעם המשרד לבריאות בישראל, הוא קיים החל משנת 1980 עלפי צו מאת

קרא עוד »

שלילה מנהלית

קצין משטרה מדרגת מפקח ומעלה רשאי כשיש לו סמכות על פי החוק להורות על פסילתו של נהג לתקופות מסוימות על פי סוג עבירת התעבורה שעבר

קרא עוד »

עבירות מהירות

לצערנו עבירות מהירות הן דבר שכיח ונפוץ בארצנו. לא ניכנס לגורם לכך ולפן המתייחס לתרבות הנהיגה אלא לפונקציונליות ולדברים שעלינו לדעת ולעשות על מנת לטפל

קרא עוד »

נהיגה בזמן פסילה

נהיגה ללא רשיון ס´ 10 לפקודת התעבורה מבחין בין כמה מצבים וקובע כדלקמן: (א) לא ינהג אדם רכב מנועי אלא אם הוא בעל רישיון נהיגה

קרא עוד »