ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת ערר

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועדת ערר

עורך דין תעבורה בעל ניסיון והצלחות מוכחות רבות של ייצוג לקוחות מול ועדת ערר על החלטת המרב"ד. לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות או ייצוג משפטי מקצועי  התקשרו052-2526277  או באמצעות טופס צור קשר.
נשמח לסייע לכם בייצוג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת ערר. סודיות מלאה מובטחת.

ניווט בוועדת ערר על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מה שצריך לדעת על הגשת ערר

וועדת הערר מטעם משרד הבריאות הנה גוף המורכב מוועדה בת שלושה רופאים ומשמשת כערכאת ערעור על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד).

המרב"ד הנו הגוף הרפואי המוסמך לערוך בדיקות רפואיות עבור רשות הרישוי, סמכות אשר הוקנתה לו בצו שר הבריאות (1980) ובתקנות התעבורה.

בין תפקידיו של המרב"ד נמנים מתן המלצות לרשות הרישוי על כשירות רפואית לנהיגה (לפי סוג רכב) ושיפור עצמאותם של נכים ע"י התאמת אביזרי נהיגה ורכב למגבלותיהם הרפואיות.

במקרים בהם עורך המכון הרפואי מבדקים פסיכולוגים לצורך קביעת התאמת אישיותו של הנהג הנבדק לנהיגה, עורך המרב"ד מבחני אישיות המורכבים מבחינה במחשב ובדיקה אצל פסיכולוג, כמו כן, עשוי המרב"ד להפנות את הנהג הנבדק לביצוע בדיקה אצל מכונים חיצוניים (לדוגמא:בדיקת שתן לאיתור סמים) או רופאים מומחים מטעמו.

לאחר עריכת הבדיקות מטעמו, נותן המרב"ד את המלצותיו בנוגע להתאמה או אי התאמה של הנבדק לנהיגה. בפועל, "המלצה" של המכון הרפואי כמוה כקביעה מחייבת שכן משרד הרישוי מאמץ את ההמלצות כחותמת גומי.

מה קורה אם ההמלצה של המרב"ד שלילית?

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים  | ערן בן עמי עו"ד תעבורהסעיף 55 לפקודת התעבורה מאפשר לנו להגיש ערר, לוועדת ערר שיושבת בבית החולים תל השומר, תוך 30 ימים מהרגע שקיבלנו הודעה על כך ממשרד הרישוי. מנסיוני בהרבה מאוד מקרים, גם אם חלף המועד ניתן יהיה להגיש את הערר. כל מקרה יבדק לגופו.

סעיף 55 לפקודת התעבורה שדן בערר על החלטת המרב"ד.

 55א.  (א)  רשות הרישוי תמנה בהודעה ברשומות רופאים מוסמכים לענין מתן אישור רפואי לנהיגה.

          (ב)  מבקש רשיון נהיגה או בעל רשיון נהיגה הרואה עצמו נפגע מהחלטת רופא מוסמך רשאי לערור, תוך זמן שייקבע בתקנות, לפני ועדת ערר רפואית של שלושה רופאים מתוך רשימה שאישר השר בהתייעצות עם שר הבריאות.

          (ג)   המותב והיושב ראש של כל ועדת ערר רפואית ייקבעו בדרך שתיקבע בתקנות.

במידה קיבלתי זימון ממשרד הרישוי ל"שימוע" שבו מבקשים לקחת לי את הרישיון ועדיין לא הגיע מועד הדיון בערר, מה עושים?

הדרך היחידה היא פנייה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בעתירה עם צו ביניים שמבקש למנוע את התהליך. עתירה מנהלית על החלטת משרד הרישוי והמרב"ד מחייבת התייעצות מקצועית דחופה.

מה קורה בערר?

ראשית, חשוב לציין כי משך הזמן מהרגע שמוגש הערר ועד לזימון לוועדה יכול ויקח מספר חודשים, ובשל חשיבות העניין אין ספק שצריך לעבור הכנה לוועדת ערר. מדובר בוועדה בת 3 רופאים אשר עתידה לחרוץ את גורלו של הנבדק ולכן חשוב להגיע ערוכים בהתאם לסיפור המקרה שלכם. בסמכות הוועדה לשלוח את העורר לבדיקות נוספות מטעמם, בסמכותה לקבל את הערר, לדחות את הערר או לקבל חלקית את הערר ולתת לעורר רשיון לסוג מסוים של רכב או קטנוע , להגביל את שעות הנהיגה ליום בלבד, ולאשר את המלצת המרב"ד לשלול את יתר רישיונותיו.

מכיוון שכל מקרה לגופו, חשוב מאוד להתייעץ לגבי ההתאמה של המקרה שלכם.

מה קורה אם וועדת הערר דחתה את הערר?

 

אפשרות ראשונה, לחכות שנה ואז לפנות שוב אל משרד הרישוי בבקשה לקבל רישיון נהיגה. מה שיקרה בפועל אחרי שנה תצטרכו לעבור שוב את כל ההליך: בדיקות המרב"ד ואחריו במידת הצורך וועדת ערר, כך שבנוסף לשנה- התהליך החדש ימשך חודשים רבים נוספים.

אפשרות שנייה, פנייה דחופה לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים אשר ידון בפן המשפטי של הליך קבלת ההחלטות בוועדת הערר ובמכון הרפואי. למעשה זוהי אפשרות חשובה מאוד שיכולה לחסוך מאתנו את ההמתנה בת שנה וחצי, אך מכיוון שמדובר בהליך משפטי מורכב של ערעור מנהלי קיימת חשיבות עליונה שנבחן את הגשת הערעור המנהלי באופן מקצועי לאחר התיעצות.

אתם מוזמנים לפנות לייעוץ פרטני במקרה הספציפי שלכם. מניסיוננו, קיימת חשיבות גדולה לייצוג מקצועי והכנה לוועדת הערר במטרה לצלוח את הערר ולהחזיר את הרשיון.

מומלץ לקרוא את הפרק הזה ביחד עם הפרק העוסק בהרחבה ב"מכון הרפואי לבטיחות בדרכים".

משרדנו מתמחה בהתמודדות עם סבך הבירוקרטיה הכרוך במכון הרפואי ובוועדות הערר כמו גם בעתירות לבית המשפט המחוזי במקרים בהם המערכת הרפואית יוצרת עיוות בלתי סביר. ככל שתפנו מוקדם יותר כך ייטב והסיכוי שרשיונכם יושב לכם (או לא ילקח כלל) יגדל משמעותית.