ליעוץ עם עורך דין

מעצר לאחר תאונת דרכים

מעצר לאחר תאונת דרכים

ישנן תאונות דרכים שכרוך בה נזק לרכוש בלבד, וישנן לצידן תאונות דרכים שמערבות גם פגיעה בגוף. בדרך כלל, חקירה משטרתית לא תפתח בעקבות תאונת דרכים שאין בה נזקי גוף, ולכן גם לא יפתח תיק רישום פלילי כנגד מי שנמצא בה אשם, אף אם הנפגע בחר להתלונן, משום שברוב המקרים התביעה תופנה מבית משפט לענייני תעבורה אל אפיק הערכאה המשפטית האזרחית שם יהיה ניתן לתבוע את חברת הביטוח.

מצד שני, המשטרה כן תחקור באם מעורב בתאונה רכב משטרתי או צבאי, אם הנהג האחראי לתאונה נהג באופן רשלני קיצוני או אם נהג אשר מעורב בתאונה מסרב להזדהות ולמסור פרטים.

תאונת דרכים ומתי לצפות למאסר

לעתים, גם אדם שמנהל אורח חיים נורמטיבי יכול להיתקל בשלטונות החוק דרך מעורבות באירוע פלילי כדוגמת תאונת דרכים קטלנית. במצב כזה, טבעי שיהיה נתון להשפעות של החוקרים בזמן המעצר ואולי אף יודה בפרטים שאינם נכונים.

היות ובהליך משפטי לכל מילה ישנה חשיבות וישנה סכנה כי דבריו של העצור יוצאו מהקשרם או לא יובנו כפי שהם אמורים לשקף את כוונותיו של הנאשם, הרי שלנעצר ישנה זכות השתיקה וכן זכות לראות עורכי דין לתאונות דרכים עוד לפני המעצר.

למפגש זה בין העצור ל עורך דין תעבורה ישנה חשיבות מיוחדת שכן דרכו נרקמת אסטרטגיה משפטית שלה הסיכוי הרב להוביל לשחרור ממעצר ואף לזיכוי במקרה של משפט עתידי.

דחיית מועד החקירה עקב טראומה

חשוב לדעת, כי ניתן לעכב את מועד החקירה עד אשר יתאושש מהטראומה הראשונית שנגרמה לו. בזמן זה, יש לעשות את בחירת עורך דין תעבורה – יתכן שישנו צורך גם בייעוצו של עורך דין פלילי על פי קו החקירה המנחה, ובכל אותן השיחות ישנה חובת החיסיון.

פוסטים אחרונים

רישיונך נפסל

כאשר נשלל לאדם רישיונו הוא ניזוק מכך קשות שכידוע, כיום, רכב שווה ערך לרגליים – ללא רכב, אנו חשים שאיננו יכולים לנוע לשום מקום. אם

קרא עוד »

מהירות מופרזת

מהירות מופרזת היא סיבה מרכזית לתאונות דרכים ברחבי הארץ. חלק מהנהגים "נרדמים על ההגה" ולוחצים חזק על הדוושה, חלק עוברים על החוק ביודעין מתוך החיזוק

קרא עוד »

נכונות לבדיקת ינשוף

ארץ ישראל ספגה לא מעט תאונות דרכים קשות שהובילו לנפגעים קלים, לאחוזי נכות, שיתוק לכל החיים ולא פעם מוות מיותר. על פי הסטטיסטיקות רוב תאונות

קרא עוד »

ערעור על דו"ח משטרתי

אחת הדרכים היעילות ביותר של רשויות החוק והאכיפה להתמודד עם תופעת הקטל בכבישים היא באמצעים חינוכיים ובשימוש בהרתעה. לצורך ביצוע הרתעה במטרה לחנך את הנהג

קרא עוד »