ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אלכוהול

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אלכוהול

הפנייה לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ( המרב"ד) בגין חשד לשימוש מופרז באלכוהול מתרחשת כאשר נהג מורשע בעבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול כאשר משך הפסילה עולה על 12 חודשים. לנהגים חדשים- בכל מקרה של פסילה של מעל 3 חודשים. בשני המקרים המדובר בדרישה של משרד הרישוי עם תום הפסילה לערוך מבחן עיוני (תאוריה) ומבחן מעשי (טסט) כאשר משרד הרישוי מתנה את ההליך להוצאת רשיון נהיגה מחדש בבדיקות במרב"ד.

מכאן שקיימת חשיבות עליונה בטיפול הראשוני של עו"ד לתעבורה מול בית המשפט לענייני תעבורה. סיווג העבירה ומשך הפסילה ימנעו את שליחתו של הנהג למרב"ד ויחסכו אי נעימות גדולה מאוד שכן נתקלתי בלא מעט מקרים של נהגים נורמטיבים אשר לא צלחו את הבדיקות הפסיכולוגיות של המרב"ד.

הסיבה בגינה נשלל רשיונו של נהג לאור בדיקה במרב"ד בהמשך להרשעת תעבורה בנהיגה בשכרות, מכונה על ידי המכון "אי התאמה אישיותית".

מהי "אי התאמה אישיותית?

לצערי, אין לכך תשובה ברורה. מכאן נובעות המון בעיות וטעויות שעושים הגופים האמונים על הבדיקות במרב"ד.  ההחלטה תתבסס על שאלון ומבחנים שעורכים הפסיכולוגים מטעם המרב"ד ואשר בכוחם לאשר או לפסול מבלי לנמק נימוקים של ממש. אנשים "נורמאלים" יכולים להיות מוכרזים כבעלי "אישיות מסוכנת לנהיגה", עניין שקשה מאוד להתמודד איתו.

מה עושים?

כאמרו, שלב ראשון מניעה על ידי ייצוג נכון בבית המשפט לענייני תעבורה באופן שימנע זימון למרב"ד.
בשלב השני, ובמידה ואתם כבר נדרשים לעבור בדיקות במרב"ד- ליווי של מקצוען בתחום לאורך כל ההליך, יכול לחסוך זמן רב ועוגמת נפש מרובה. חשוב לקרוא ביחד עם הפרק הזה את הפרק העוסק במכון הרפואי. לחץ על הקישור למעבר.

מה קורה אם וועדת הערר דחתה את הערר?

אין המדובר בשלילה לכל החיים. בחלוף שנה יתאפשר לכם לפנות שוב אל משרד הרישוי ולנסות לקבל רשיון נהיגה. מה שיקרה בפועל שתצטרכו לעבור שוב את כל ההליך של המרב"ד ואחריו וועדת ערר.
אפשרות שנייה, פנייה לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים אשר ידון בפן המשפטי של הליך קבלת ההחלטות. המדובר בהליך משפטי מורכב של ערעור מנהלי שקיים בו גם סיכון כספי לא מבוטל של אלפי שקלים ויותר במידה והערעור ידחה ולכן קיימת חשיבות עליונה שמי שבוחן את הגשת הערעור המנהלי יהיה מקצוען מנוסה בתחום.

אתם מוזמנים לפנות לייעוץ פרטני במקרה הספציפי שלכם בין אם מדובר על נהיגה בשכרות או כל דבר אחר. כמו כן מומלץ לקרוא את הפרק הזה ביחד עם הפרק העוסק בהרחבה ב"מכון הרפואי לבטיחות בדרכים".

משרדנו מתמחה בהתמודדות עם סבך הבירוקרטיה הכרוך במכון הרפואי ובוועדות הערר כמו גם בעתירות לבית המשפט המחוזי במקרים בהם המערכת הרפואית יוצרת עיוות בלתי סביר. ככל שתפנו מוקדם יותר כך ייטב והסיכוי שרשיונכם יושב לכם (או לא ילקח כלל) יגדל משמעותית.