ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומשרד הרישוי | עורך דין תעבורה

המכון הרפואי ומשרד הרישוי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) הוא גוף ממלשתי השייך לתחומי האחריות של משרד הבריאות. משרד הרישוי הוא גוף ממלשתי השייך למשרד התחבורה.

מה האינטראקציה בינהם?

למשרד הרישוי יש סמכות לפסול נהגים משיקוליים רפואיים אך כיוון שלמשרד הרישוי אין כלים לבדוק את הנהגים הם נשלחים לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים גוף שלו מכוני בדיקה, פסיכולוגיים ופסיכאטריים אשר תפקידם לתת אינדקציה והמלצה לגבי מצבו הרפואי של הנבדק. כל פניו הבדיקה של המכון היא בגדר המלצה בלבד. בפועל משרד הרישוי מקבל את ההמלצה ככתבה וכלשונה למרות שלמשרד הרישוי קיימת הסמכות שלא לקבל את ההמלצה.

חשוב לדעת שזימון למכון הנו בגדר חובה. מי שלא עומד בתנאים או שלא מעביר מסמכים נדרשים, מדווח למשרד הרישוי אשר "מתלה" את רשיונו של הנבדק.

הבעיה העקרית היא בהתמודדות עם הגופים הללו, אין אפשרות לתקשר איתם מלבד פנייה ישירה ולכן הרבה מאוד נבדקים בוחרים להעזר בשרותיו של עורך דין לתעבורה אשר מכיר את הפרוצדורה ויכול ללוות את הנבדק.

למי הבדיקות במכון הרפואי מותאמות

הבדיקות במכון הרפואי מותאמות לסוג הבעיה הרפואית שמתעוררת או לסיבה בגינה זומן הנבדק מלכתחילה.

למשל, מורשעים בעבירות של סמים נשלחים לבדיקה פסיכולוגית במכון הרפואי ובנוסף נשלחים לבדיקות שתן במכון מדיטון- מכון בדיקה חיצוני בעורך עבור המכון הרפואי בדיקות שתן באופן שהנבדק עובר שתי בדיקות שתן לגילוי סמים בהפרש של מספר ימים.

התוצאות נשלחות למכון הרפואי. מה הבעיה? שאין רף גילוי, אם נמצאו שרידים ולו הקטנים ביותר הנבדק מוכרז כמי שבגופו נמצאו סמים ורשיונו ממולץ להתלייה. בעיה נוספת היא שבדיקות השתן לגילוי סמים אינן עומדות בדרישות של הדין הפלילי לגילוי סמים ואינן עומדות תחת פיקוח, קח לדוגמא בשל העדר שרשרת סם מסודרת קיים סיכוי שתהיינה תקלות בבדיקות השתן באופן שמבחנות יוחלפו בטעות. דבר זה יגרור בעקבותיו אובדן רישיון הנהיגה.

סוג נוסף עיקרי של בדיקה היא בדיקת "התאמה אישיותית לנהיגה" מה זה אומר? אין לכך הגדרה, זוהי הכרזה על כך שהנהג לא מתאים לנהיגה מסיבות רפואיות נפשיות.

מתי זה קורה? כאשר הנבדק מדווח כסובל מבעיות נפשיות על ידי גורמים שונים כמו – צה"ל- במקרה ש/ל פטור משרות צבאי על רקע נפשי, במקרה של תביעת ביטוח לאומי על בסיס של נכות נפשית, כאשר נהג נפסל מעל שנה בעבירות של נהיגה בשכרות- ישלח למכון הרפואי לבידקת פסיכולוג ובלא מעט מקרים נמצא לא כשיר.

שימוש בעו"ד לתעבורה יכול להקל את ההתנהלות מול המכון הרפואי ולחסוך עוגמת נפש רבה.
לקבלת ייעוץ מקצועי מעו"ד פנו אלינו בטלפון: 052-2526277 או השאירו פרטים בצור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

פוסטים אחרונים

נתפסתי במהירות מופרזת

נתפסתי במהירות מופרזת – מה עכשיו? על פי עדכונים אחרונים, יש לא מעט מצלמות מהירות שנכנסות לפעולה בימים אלו ממש, וזאת כדי לסייע למערך המשטרתי

קרא עוד »

מעצר לאחר תאונת דרכים

ישנן תאונות דרכים שכרוך בה נזק לרכוש בלבד, וישנן לצידן תאונות דרכים שמערבות גם פגיעה בגוף. בדרך כלל, חקירה משטרתית לא תפתח בעקבות תאונת דרכים

קרא עוד »

המכון הרפואי ומשרד הרישוי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) הוא גוף ממלשתי השייך לתחומי האחריות של משרד הבריאות. משרד הרישוי הוא גוף ממלשתי השייך למשרד התחבורה. מה האינטראקציה בינהם? למשרד

קרא עוד »