ליעוץ עם עורך דין

נתפסת נוהג שיכור? דע מה צפוי לך | עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נתפסת נוהג שיכור? דע מה צפוי לך

אדם הנתפס נוהג ובגופו כמות אלכוהול הגבוהה מהמותר על פי החוק במדינת ישראל, נחשב לנוהג בשכרות. אחת התוצאות הסבירות של התרחשות כזו היא פסילה מנהלית של רשיון הנהיגה ל-30 יום. במקרה חמור במיוחד (כמות גבוהה ביותר של אלכוהול בדם) נוטה המדינה להגיש בקשה להארכת פסילת רשיון הנהג עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בשיקולים בעד ונגד הארכת פסילה לוקח בית המשפט בחשבון את מסוכנותו של הנהג על הכביש לאור העבר התעבורתי שלו.

על נהיגה בשכרות

אדם נחשב שיכור אם ריכוז האלכוהול בגופו גבוה מ-50 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם, או גבוה מ-240 מ"ג אלכוהול בליטר של אוויר נשוף. ההגדרות מחמירות יותר עבור נהגים חדשים, נהגים צעירים או נהגים מקצועיים, שעבורם הגדרת השכרות מתחילה בריכוז גבוה מ-10 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם או 50 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף.

אוויר נשוף מתקבל כתוצאה מבדיקת נשיפה במכשיר "ינשוף" המאושר לשימוש על ידי משרדי הבריאות והתחבורה ומראה את ריכוז האלכוהול באוויר או את שווה הערך לערכו בדם הנבדק על פי הנשיפה שנשף לתוכו. בדיקת דם מתבצעת על דוגמית דם שנשלחת למעבדה או למוסד רפואי ומודדת את ריכוז האלכוהול בדם.

במידה ועולה בשוטר חשד לגבי היותו של נהג שיכור, הוא רשאי לדרוש מהנהג לבצע בדיקת נשיפה או למסור דוגמת דם לבדיקת מעבדה. תוצאות בדיקת הנשיפה מתקבלות מיידית, בעוד תוצאות בדיקת המעבדה מתקבלות מאוחר יותר.

פסילת רשיון הנהיגה

נהיגה בשכרות נחשבת עבירת תנועה חמורה במיוחד ולכן עלולה להסתכם בפסילת רישיון נהיגה. הגופים הרשאים לפסול רישיון נהיגה הם בית משפט, המטיל עונש פסילה במסגרת פסק דין על עברת הנהיגה בשכרות. תקופת הפסילה משתנה ויכולה להימשך בין כמה חודשים לכמה שנים.

הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות מחייבת את בית המשפט לפסול את הרישיון לתקופת של לפחות 24 חודשים. באם הרשיון היה פסול טרם פסיקת בית המשפט, תקוזז תקופת פסילה זו מהתקופה שעליה גזר בית המשפט.

כמו כן, מוסמך קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה לפסול מנהלית רשיון נהיגה לתקופה שבין 30 ל-90 יום, וכן רשאי לעשות זאת משרד הרישוי לאור ריבוי עברות תנועה המתבטא בצבירת נקודות.

פסילת רשיון מחייבת הפקדה של רשיון הנהיגה במזכירות בית המשפט, ורק בסיום ההפקדה מתקבל אישור שמרגע זה מתחילה להיספר תקופת הפסילה. תמורת החזרת האישור יתקבל בסוף תקופת הפסילה רשיון נהיגה חדש.

ביצוע של חמש עבירות תנועה חמורות במיוחד, שכאמור, נהיגה בשכרות היא אחת מהן, במהלך חמש שנים, יכול לגרור תקופת שלילת רשיון של חמש שנים.

לאחר שלילת רישיון, בתום תקופת שלילה בת 12 חודשים ומעלה, ניתן לחדש את הרישיון, אבל הדבר מחייב תהליך זהה להוצאת רשיון נהיגה לראשונה, כלומר – מעבר של מבחן תיאוריה וטסט מעשי. זאת ועוד, הנהג יוגדר כנהג חדש עם כל המשתמע מכך – חיוב נהיגה עם מלווה וכדומה.

פוסטים אחרונים

נכונות לבדיקת ינשוף

ארץ ישראל ספגה לא מעט תאונות דרכים קשות שהובילו לנפגעים קלים, לאחוזי נכות, שיתוק לכל החיים ולא פעם מוות מיותר. על פי הסטטיסטיקות רוב תאונות

קרא עוד »

מעצר לאחר תאונת דרכים

ישנן תאונות דרכים שכרוך בה נזק לרכוש בלבד, וישנן לצידן תאונות דרכים שמערבות גם פגיעה בגוף. בדרך כלל, חקירה משטרתית לא תפתח בעקבות תאונת דרכים

קרא עוד »

תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית היא זו שבה נהרג אדם. כאן מדובר בתוצאה הסופית: הרג וקטל בדרכים. תאונות דרכים נגרמות, הן לא קורות, אולם לא תמיד הנהג

קרא עוד »

ייצוג עורך דין תעבורה

המלחמה האינסופית שלנו בכבישי מדינת ישראל גורמת לתאונות דרכים רבות הנגרמות בין היתר מנהגים לא מנוסים, נהיגה פזיזה, נהיגה שאינה לפי תקנות התעבורה, נהיגה בשיכרות

קרא עוד »

רישיונך נפסל

כאשר נשלל לאדם רישיונו הוא ניזוק מכך קשות שכידוע, כיום, רכב שווה ערך לרגליים – ללא רכב, אנו חשים שאיננו יכולים לנוע לשום מקום. אם

קרא עוד »