ליעוץ עם עורך דין

נכונות לבדיקת ינשוף

נכונות לבדיקת ינשוף

ארץ ישראל ספגה לא מעט תאונות דרכים קשות שהובילו לנפגעים קלים, לאחוזי נכות, שיתוק לכל החיים ולא פעם מוות מיותר. על פי הסטטיסטיקות רוב תאונות הדרכים מתרחשות בקרב בני נוער שנוהגים פעמים רבות בחוסר אחריות ולא פעם תחת השפעת אלכוהול.

הניסיון לאכוף את נגע תאונות הדרכים ולתת מענה לצמצום תאונות הדרכים נעשה בדרכים שונות. כך למשל ריבוי מצלמות המעקב בצמתי דרכים, מתן קנסות קשים, שלילת רישיון לעברייני תנועה וכן הצבת שוטרים וניידות בצמתים מרכזיות ומעצר של מכוניות ובדיקה של הנהגים.

בדיקת הינשוף היא אחת הבדיקות המוכרות והחלוקות בדעה ביותר.

מה היא בדיקת הינשוף?

באמצעות בדיקת ינשוף ניתן לראות כמה אחוזי אלכוהול קיימים בדם של הנהג ובכך לדעת האם ניתן להרשיע אותו בנהיגה בשכרות, לדעת האם הוא מפוקס בנהיגה והאם הוא מסכן את חייו וחייהם של הנוהגים סביבו כי הוא נוהג בשכרות. בדיקת הינשוף אינה פולשנית ולא יוצרת אי נוחות, היא לא צורכת לקיחת דם.

באמצעות נשיפה למעין בלון בנשימה רציפה ושחרור האוויר לצינורית ניתן לראות את רמת האלכוהול בדם. אם בצינורית משנים הגבישים הצהובים את צבעם לירוק ניתן לחשב את אחוזי האלכוהול בדם.

האם בדיקת הינשוף היא נכונה ומדויקת?

כמעט ואין בדיקה בימינו שתהיה נכונה ב100%, גם הנכונות היא מאוד גבוהה תמיד יהיה את עשירית האחוז שיש סיכוי שהבדיקה טעתה בעקבות טעות אנוש, בעקבות סוג דם, בעקבות תקלה בינשוף וכו'.

עם זאת מדובר בבדיקה שנמצאה נכונה ברוב המקרים ונותנת לכוחות האכיפה את האפשרות לעצור עברייני תעבורה ובכך לאכוף את נושא תאונות הדרכים ולהביא לצמצומו. באם נעשה לאדם עוול בבדיקת הינשוף והוא הורשע שלא כדין תמיד ניתן להתייעץ עם עו"ד, לעבור על הבדיקות ולהוכיח את נכונותו של אותו אדם, שאם באמת ובתמים נעשה לו עוול גם יזכה בפיצויים המגיעים לו.

פוסטים אחרונים

מומחה לענייני תעבורה

כשאדם מקבל זימון לבית המשפט לתעבורה, זה יכול להיות מסיבות שונות: משפט בגין נהיגה בשכרות, נהיגה מסוכנת, אי ציות לתמרורים, מעורבות בתאונה שיש בה נפגעים,

קרא עוד »