ליעוץ עם עורך דין

נהג ללא רישיון נהיגה תקף

נהג ללא רישיון נהיגה תקף

רכב מנועי כפי המוגדר בחוק יונע רק על ידי מי שיש לו רישיון נהיגה בתוקף. על הרישיון להתאים לסוג הרכב (פרטי או מסחרי – וגם סביב אלו ישנן תתי קטגוריות שונות). סעיף 10 על פי פקודת התעבורה מדבר על החובה להחזיק בכל זמן הנהיגה את הרישיון המשולם ובתוקף – כשכמובן הוא הבעלים של הרכב או שקיבל לידיו את הרכב ברשותו של הבעלים עליו. במידה ונהג בו מי שלא הורשה או הוסכם על ידי בעלי הרכב, עליו חובת ההוכחה להראות כי נקט באמצעים סבירים על מנת למנוע ממנו לנהוג ברכב.

מניעת חידוש רישיון הנהיגה

כחלק מתהליכי זירוז גביית חובות, הרשויות יכולות כבר משנת 2009 להפקיע כיום גם רישיונות נהיגה של מי שממאן לשלם את חובותיו. מדובר ברפורמה שאמורה להקל על הנושים בהוצאה לפועל. לצורך העניין ישנה הפרדה בחוק לגבי מי שנוהג בשלילת רישיון נהיגה, ובין מי שתוקף רישיון נהיגתם פג למעלה משישה חודשים או אלו שלא הוציאו כלל רישיון נהיגה.

הסנקציות לגבי מי שנהג ללא רישיון הנהיגה

מי שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה תקף, עלול להגרר לבית המשפט ולשאת בעונשי מאסר ורצוי שישכור לצידו עורך דין תעבורה – בדרך כלל מאסר שהוא על תנאי וקנסות. בנוסף לכך שאותו הנהג נתפס ללא רישיון תקף, המשמעות היא כי נהג גם ללא ביטוח חובה תקף (ובכלל ביטוח רכב), ושלא יהיה יכול לקבל ממילא פיצויי ביטוח במידה והייתה פגיעה.

מה לגבי נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל

כשאדם מסוים לא הוציא רישיון נהיגה לאורך ימיו כלל, הרי שבית המשפט רואה זאת באופן החמור ביותר – ומעניש בהתאם. משום שמדובר באדם שלא הוכשר כלל לנהיגה על הכבישים, יתכן שהוא מסכן את כלל הציבור בנהיגתו, לכן יופנה למאסר עד שנתיים ולפסילה בפועל של רישיון נהיגה (מרגע שיוציא, אם יוציא) לשלושה חודשים מינימום ובנוסף מאסר על תנאי.

פוסטים אחרונים

נסיעה ללא רישיון

מהו רישיון נהיגה לאחרונה הוכרזה עבירת הנהיגה ברישיון לא תקף כמכת מדינה, לצורך המחשה צריך רק להקשיב לתשדירים ברדיו. רישיון נהיגה הוא אישור המקנה לבעליו

קרא עוד »

עבירות מהירות

לצערנו עבירות מהירות הן דבר שכיח ונפוץ בארצנו. לא ניכנס לגורם לכך ולפן המתייחס לתרבות הנהיגה אלא לפונקציונליות ולדברים שעלינו לדעת ולעשות על מנת לטפל

קרא עוד »

עורך דין תעבורה

דיני התעבורה דיני התעבורה שייכים לתחום המשפט הפלילי. הם מתייחסים לכלל הנהגים והולכי הרגל, למעשה לכל המשתמשים בדרך הכפופים להוראות הכלולות בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה.

קרא עוד »