ליעוץ עם עורך דין

מהירות מופרזת | עו"ד ערן בן עמי

מהירות מופרזת

מהירות מופרזתישנו גבול דק ביותר בין נהג אשר עובר מספר עברות תנועה בודדות ונחשב לנהג זהיר, מול נהג אשר מקבל על ימין ועל שמאל דו"חות תעבורה משטרתיים בנושא נהיגה במהירות מופרזת.

הקמפיינים שמלווים את הנהגים בסביבת הכביש וגם בסביבה הנייחת סובבים סביב נושא סכנת המהירות המופרזת לחיים ולנהג עצמו.

חישוב פשוט יכול להוביל לכך שלעתים קרובות הניסיון להגיע מהר יותר למקום היעד יכול לחסוך כ – 5-10 דקות – לכן זה עשוי לייתר את ההתנהגות על הכביש, המלווה בחוסר אחריות ועלולה לעלות בקלות בחיי אדם או בפגיעה בלתי הפיכה בגוף.

היה ונתפסת על מהירות מופרזת, מה הלאה?

אתם אוהבים לדהור קדימה, אבל נתפסתם על ידי מכשיר ממל"ז לצערכם או שנעצרתם על ידי המשטרה. איך "ממשיכים קדימה" משם? ראשית, ראוי לשמור על התנהגות נאותה אפילו בזמן מתן הקנס. העצבים שעלולים לפרוץ באותו הרגע על השוטר ועל עבודתו עלולים לעלות בהחמרת המצב. לאחר קבלת הדו"ח לידיים, רצוי ליצור קשר מיידי עם עורך דין תעבורה.

איך להתנהג מול השוטר?

חשוב מאוד להמנע מאמירת דברים והצהרות אשר עלולות להפוך לרעתו של הנהג בהמשך, במידה ויתנהל משפט מולו. גם במידה ומזמנים את הנהג לדין – משום שישנם נהלים ותקנות שעל פיהם על השוטר לזמן את הנהג לדין ולא לתת לנהג קנס, הרי שברירה זו מעמידה למעשה את האפשרות להקלה בעונש לפחות או לזיכוי.

לא לזלזל בדו"חות שניתנו

דו"חות משטרה מצטברים מונעים מהנהג לחדש את רישיון הרכב, ועלולים להיות המוקש שבגינו ביטוח לרכב יעלה יקר יותר. מי שמזניח את הטיפול בדו"חות אלו או אינו מופיע למשפט תעבורה עלול להסתכן בשלילת רשיונו, מה שיכול גם הוא להאמיר את מחיר הביטוח לרכב לשנה הבאה. בנוסף, התעלמות מהקנס עד לתאריך התשלום תכפיל באופן אוטומטי את ערכו לתשלום.

פוסטים אחרונים

מעבר באור אדום

מעבר באור אדום הוא עבירת תעבורה שטומנת בחובה קנס כספי וכן הליכי ענישה מנהלתיים כמו למשל נקודות מצטברות לחובתו של הנהג, ובמקרים בהם עברה זו

קרא עוד »

מומחה לענייני תעבורה

כשאדם מקבל זימון לבית המשפט לתעבורה, זה יכול להיות מסיבות שונות: משפט בגין נהיגה בשכרות, נהיגה מסוכנת, אי ציות לתמרורים, מעורבות בתאונה שיש בה נפגעים,

קרא עוד »

קנס תעבורה

קנסות תעבורה מתחלקים לשניים – אלו אשר מלווים בקנס תעבורה, ואלו המזמינים את העבריין למשפט בגין ביצוע עבירה הנחשבת לחמורה (כמו חציית קו הפרדה לבן).

קרא עוד »