ליעוץ עם עורך דין

מהירות מופרזת | עו"ד ערן בן עמי

כיצד מודדים מהירות מופרזת

אחת התופעות החמורות בהן מנסה מזה שנים משטרת ישראל להילחם היא תופעה של נהיגה במהירות מופרזת.

בהתאם לחוק, על כבישי ישראל מפוזרים שלטי תמרור והכוונה המורים לנהגים מהי המהירות המקסימאלית המותרת באותו אזור, אך למרות זאת מדי שנה אנו עדים לסטטיסטיקה האיומה המציינת מספר גבוה מאוד של תאונות דרכים אשר נגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת.

מן הצד השני ניצבים אלו שטוענים שמהירות מופרזתאינה הגורם הראשי לתאונות דרכים, ושיש להפנות את המאמץ והמשאבים כלפי גורמי אכיפה אחרים.

מד המהירות של המשטרה

מהירות מופרזתעל מנת לקבוע האם נהג מסוים נוסע במהירות מופרזת, משטרת ישראל משתמשת באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים. אחד מהאמצעים הללו הוא מד המהירות של המשטרה הנקרא גם אקדח לייזר.

למרות זאת, כל עורך דין תעבורה מתחיל יוכל לומר לכם שמדובר באחד האמצעים השנויים ביותר במחלוקת בעולם משפט התעבורה, וויכוחים משפטיים בנוגע לאמינותו ומהימנותו של מד המהירות מלווים את עולם המשפט כבר שנים.

מדוע קיימת מחלוקת?

אחת הסיבות המרכזיות עליה נשענים כל אלה שהמתריסים כנגד השימוש באקדחי הלייזר ובאמצעים האלקטרונים למדידה של מהירות מופרזת, היא אופן התחזוקה והכיול של אותם כלים אלקטרוניים.

המצב כיום הוא שאדם הנתפס באמצעות מכשיר כזה נוהג במהירות העולה על המהירות המותרת בחוק מקבל קנס, או המידה של החריגה עולה על 30 קמ"ש בדרך עירונית או 40 קמ"ש בדרך בין עירונית, הזמנה לבית משפט.

כיצד מתמודדים מול עבירת מהירות מופרזת בבית המשפט

אחד מקווי ההגנה החזקים ביותר בהם עושים עורכי דין לתעבורה שימוש רב הוא קו הגנה לפיו מכשיר המדידה לא כויל כראוי ולכן אינו מדויק.על מנת לעשות זאת, הנאשם חייב להצטייד בעדות של מומחה, וכאן גם נמצא העוקץ.

עדות של מומחה עלולה לעלות הרבה מאוד כסף, ונהגים רבים מעדיפים כבר לספוג את הקנס.

ליסינג לקבלת פרטים נוספים וכדי ללמוד עוד על המקרה שלכם אתם מוזמנים לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין תעבורה. השאירו את הפרטים שלכם בלחיצה על הקישור צור קשר ונציגנו יחזורו אליכם בהקדם.

פוסטים אחרונים

עורך דין תעבורה

דיני התעבורה דיני התעבורה שייכים לתחום המשפט הפלילי. הם מתייחסים לכלל הנהגים והולכי הרגל, למעשה לכל המשתמשים בדרך הכפופים להוראות הכלולות בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה.

קרא עוד »

חקירה משטרתית

במרבית המקרים, כאמור, שלב "איסוף הראיות" נגדכם בעברות תעבורה מתרחש מיד לאחר ביצוע העברה. השוטר פונה אליכם בשאלות, וזוהי למעשה החקירה. את ה"חקירה" הוא מתעד

קרא עוד »

ערעור על דו"ח משטרתי

אחת הדרכים היעילות ביותר של רשויות החוק והאכיפה להתמודד עם תופעת הקטל בכבישים היא באמצעים חינוכיים ובשימוש בהרתעה. לצורך ביצוע הרתעה במטרה לחנך את הנהג

קרא עוד »