ליעוץ עם עורך דין

כיצד לבחור עורך דין לתעבורה

כיצד לבחור עורך דין לתעבורה

בחירת עורך דין לתעבורה

תחום התמחות

לעורכי דין יש תחומי התמחות רבים, לכן חובה לבחור עורך דין אשר עוסק ובקיא בתחום אשר לשמו אתם שוכרים את שירותיו. (תחומים לדוגמא: מקרקעין, מיסים, נזיקין, פלילי, תעבורה.)

עו"ד מוסמך

על עורך דין לתעבורה להיות מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין.

קשרים וכישורים

קשרים של עורך-דין במקומות הנכונים אף פעם לא מזיקים, אבל חשובים מאוד גם הכישורים. מי שמחפש את הקשרים בלבד עלול להתאכזב.

לא ל"דייגי לקוחות"

חשוב ביותר לא להתפתות ל"דייגי לקוחות". יש עורכי-דין שעיקר פרנסתם ל"דוג" לקוחות במסדרונות בתי-המשפט. לעתים הם יפנו אליכם ויציגו עצמם כמומחים לכל בעיה שתעלו בפניהם, ובשלב מאוחר יותר אתם עלולים לגלות שהמציאות שונה.

בדקו והשוו מחירים

כמו בכל שירות מקצועי עו"ד יקר אינו תמיד עו"ד טוב יותר או מיומן יותר. מצד שני אל תניחו לשכר הטרחה למנוע מכם לשכור את שירותיו של עו"ד טוב. החיסכון בשכר הטרחה עלול להתגלות כהפסד גדול שכן לתוצאות עלולות להיות השלכות כלכליות ארוכות טווח.

פגישת ייעוץ

יש עורכי-דין הנוהגים לחייב גם עבור הפגישה הראשונה, וכדאי לוודא זאת כבר בשיחת הטלפון המקדימה. הפגישה המקדימה תנוצל לשתי מטרות: האחת, הצגת העניין שלכם וקבלת חוות-דעת ראשונית בדבר סיכוייו, והשנייה, התרשמות מהפרקליט המיועד.

אל תתביישו לשאול כל שאלה הנראית לכם רלוונטית, ובפרט על ניסיונו בתחום ועל מקרים דומים שטיפל בהם.

עורך הדין המטפל בתיק והצוות המשפטי

כדאי לברר האם עוה"ד היושב אתכם בפגישה הראשונה הוא זה שינהל את התיק, יופיע בו אישית ויבצע את החקירות בבית המשפט או יפקח על התיק או ינהלו חלקית , יפקיד את הטיפול בידי עו"ד אחר ממשרדו.

עורכי דין מסתייעים בדרך כלל בצוות משפטי הכולל עו"ד שכירים, מתמחים וכיו"ב. כדאי לבחון סוגיות אלו לפני חתימת ההסכם על מנת לא להיקלע למצבים בלתי נעימים כגון: הגעה לאולם בית המשפט ולפגוש לראשונה עו"ד ממשרדו של עוה"ד המפורסם בידיו הופקד "התיק" תוך תשלום שכר טרחה "שמן" מתוך כוונה שעוה"ד עצמו יופיע בבית המשפט.

הסכם שכר טרחה

מומלץ לסכם את ענייני שכר הטרחה מראש! כמו כן כדאי לברר בדיוק עבור מה משלמים. קיימים משרדים הנוהגים לקבוע שכר טרחה "גלובאלי" הכולל הכול. משרדים אחרים נוהגים לקבוע שכר טרחה בשלבים על פי התקדמות התיק / לפי סוגי הליכים וכו´ או שכר טרחה בסיסי בתוספת שכר טרחה עבור כל דיון בנפרד.

במקרה של שכר טרחה גלובאלי – חשוב לפרט בהסכם שכר הטרחה את סוגי ההליכים, הערכאות המשפטיות והטיפולים הכלולים במחיר "הגלובלי". במקרה של שכר טרחה בשלבים – חשוב לקבל פירוט ותעריפים גם עבור השלבים האפשריים הבאים למקרה שיהיה צורך לבצעם בעתיד.

אל תתלהבו מהבטחות ומרושם

נכון, משרד מרשים וגדול בהחלט מספק את התפאורה הרצויה ומותיר רושם רב, אבל זכרו – מישהו משלם על כך – ודאו שזה לא אתם….חשיבות רבה יותר נודעת לאישיותו של עורך הדין, אופי התיקים שטופלו על ידו, מומחיותו והניסיון שרכש בעניינים משפטיים דומים וכו´.

היזהרו מהבטחות וסיפורים בדבר קשרים …כמו כן טיפול בסליברטאים מפורסמים איננו ערובה לטיפול דומה בעניינכם או טיפול איכותי.

כימיה וזמינות

כלקוחות, הנכם זכאים ליחס של כבוד והערכה. שאלו את עצמכם האם אתם חשים בנוח לשוחח עם עורך הדין, האם אתם חשים שעוה"ד מתייחס אליכם כשווה בין שווים? היזהרו מעורכי דין גסי רוח וחסרי סבלנות.

חשוב לוודא שעורך הדין זמין עבורכם, בדקו את מהירות התגובה של עורך הדין והאם מזכירתו או עורך דין ממשרדו עושים הכול על מנת להעביר לו את הודעותיכם. ניתן להניח שעורך דין שאינו זמין לכם כבר עתה לפני קבלת ה"תיק" עלול להיות עוד פחות זמין אליכם בעתיד, במיוחד לאחר קבלת התשלום.

פוסטים אחרונים

מהי מטרת קנסות התעבורה

מטרתם של קנסות תעבורה הם לסייע למשטרת התנועה לאכוף, בעזרת סנקציה כספית, את הוראות החוק והתקנות המותקנות על פיו. המטרה העיקרית של קנסות התעבורה, היא

קרא עוד »

חקירה משטרתית

במרבית המקרים, כאמור, שלב "איסוף הראיות" נגדכם בעברות תעבורה מתרחש מיד לאחר ביצוע העברה. השוטר פונה אליכם בשאלות, וזוהי למעשה החקירה. את ה"חקירה" הוא מתעד

קרא עוד »

שמירת מרחק

על פי הנתונים מרבית התאונות דרכים בישראל הן תוצאה של התנגשות פנים רכב באחוריו של רכב אחר כלומר תאונות הנובעות כתוצאה מאי שמירת מרחק. הכלל

קרא עוד »

דיני תעבורה

דיני תעבורה נחשבים לחלק מתחום המשפט הפלילי ולמרות זאת, אנשים רבים נוטים להקל ראש בעבירות נועה, וחבל, כי בשנים האחרונות חוקי האכיפה והעונשים הניתנים נהפכו

קרא עוד »