ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - מה עושים ? | עו"ד ערן בן עמי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה עושים ?

ישנם שני גורמים המוסמכים ע"פ חוק להוביל לשלילת רשיונו של אדם, בית המשפט ורשות הרישוי. לרשות ישנה סמכות לשלול את רשיונו של אדם בשל בעיה רפואית, או מחמת היותו בעל כושר נהיגה לקוי.

כיצד קורה שמשרד הרישוי מדווח על בעיה?

ע"פ החוק, לגורמים רפואיים קיימת חובת דיווח במידה והם סבורים כי קיים חשש בשל מצב רפואי, שהמשך נהיגתו של נהג מסוכנת. לרופא ישנה סמכות לדווח למשרד הרישוי, וזה בתורו משתמש בגוף ה"מייעץ" דהיינו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), ע"מ לבחון את מצבו הרפואי של הנהג.

במרביתם המוחלט של המקרים הדיווח הוא ע"י צה"ל- בשל הצהרה של חייל כי הוא מבקש לצאת מהצבא בשל פרופיל נפשי, ע"י ביטוח לאומי- כאשר מדובר בליקויי בריאותיים קשים המתגלים עקב תביעה של קצבת נכות, או ע"י רופאים. אלו הם לרוב הגורמים המדווחים. בנוסף קיימת הנחייה של משרד הרישוי לפיהן דיווח מבית משפט על הרשעה בעבירת סמים או הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות הנושאת פסילה של מעל שנה, תוביל לזימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מה הבעיה?

מנסיוננו הרב נתקלנו במצבים רבים בהם נשללו רשיונות של נהגים גם במצבים שלא היה הכרח לעשות כן.

בעיקר המדובר במצבים בהם נהג מוכרז כלקוי ב"אי התאמה אישיותית". מה זאת ההגדרה הזאת? אין תשובה ברורה לכך ומכאן שקיים פתח נרחב מאוד לפרשנות. באופן טבעי בודקים שונים (דהיינו הפסיכולוגים אשר בודקים את הנהגים) מגיעים למסקנות שונות וכך נהגים אלו נדרשים להמשיך ולעבור שבעת מדורי גיהנום ולהגיש ערר לוועדת ערר שיושבת במרכז הרפואי תל השומר.

המדובר בוועדה של משרד הבריאות אשר בוחנת את החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בחלק מהמקרים הוועדה מחזירה את הרשיונות, בחלק היא מגבילה ובחלק לא מבוטל הוועדה דוחה את הערר שהוגש.

מכאן שקיימת חשיבות גבוהה להתמש בשרותיו של עורך דין לתעבורה אשר מתמחה בעניי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, דבר שוודאי יגדיל את סיכויי ההצלחה.

נתקלתם בבעיה דומה? זקוקים לעזרת המומחים שלנו? פנו אלינו בהקדם ותקבלו ייעוץ משפטי מהיר ומקצועי  מעו"ד תעבורה ללא כל התחייבות. זכרו, קיימת חשיבות עליונה לפנייה מהירה שכן ההבדל בין פסילת רשיון נהיגה להצלחה במבדקים יכולה להיות במקרים רבים הייעוץ הנכון בזמן הנכון.

פוסטים אחרונים

סנקציות על נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נחשבת כיום לאחת מן עבירות התעבורה החמורות שהענוש לצידה הוא פסילת מינימום של שנתיים, לצד רכיבי ענישה נוספים, כגון: מאסר בפועל, ו/או מאסר

קרא עוד »

נסיעה ללא רישיון

מהו רישיון נהיגה לאחרונה הוכרזה עבירת הנהיגה ברישיון לא תקף כמכת מדינה, לצורך המחשה צריך רק להקשיב לתשדירים ברדיו. רישיון נהיגה הוא אישור המקנה לבעליו

קרא עוד »

מעבר באור אדום

מעבר באור אדום הוא עבירת תעבורה שטומנת בחובה קנס כספי וכן הליכי ענישה מנהלתיים כמו למשל נקודות מצטברות לחובתו של הנהג, ובמקרים בהם עברה זו

קרא עוד »

פסילת רישיון נהיגה

הסמכות לפסול רישיון נתונה לבית המשפט, לקצין משטרה ולמשרד הרישוי. למכון הרפואי איןסמכות לפסול רישיון נהיגה של נהג אבל יש לו סמכות להמליץ, ומשרד הרישוי

קרא עוד »