ליעוץ עם עורך דין

בחירת עורך דין תעבורה מומלץ | עו"ד תעבורה מומלץ | ערן בן עמי עו"ד תעבורה

בחירת עורך דין תעבורה מומלץ

כיצד לבחור עורך דין תעבורה מומלץ

שאלה טובה. האמת היא שאין לי תשובה החלטית לתת לכם כיוון שכמו בבחירת כל בעל מקצוע, קשה לנו באמת לדעת האם אותו בעל מקצוע, במקרה הזה עו"ד, שיושב מולנו הוא באמת בעל מקצוע עילוי כמו שהוא מציג את עצמו.

כמעט בלתי אפשרי לאנשים מן היישוב להתמודד עם ידע מקצועי של בעל מקצוע ולכן הטיפים הבאים בצרוף אינטואיציה בריאה שלכם יוכלו להוביל אתכם לבחור את עורך הדין לדיני תעבורה המומלץ ביותר. הטיפ הכי חשוב שאני יכול אולי לחשוב עליו הוא להעזר בבעל מקצוע מהתחום עצמו!

רק בעל מקצוע מאותו התחום יכול להבין ולהעריך מיהם בעלי המקצוע הטובים והמקצועיים בתחום שלו.

תחום התמחות

זה הבסיס להכל. כמו שלא תבקשו מנגר שיתקן לכם נעליים אז עורך דין שאינו בקיא ומתמחה אך ורק בדיני תעבורה אינו יכול לספק לכם את ההגנה הטובה ביותר האפשרית. הסיכויים שתקבלו ייצוג משפטי טוב מעו"ד שאינו עורך דין תעבורה, נמוכים ביותר.

באופן טבעי עורך דין שאינו מתחום התעבורה לא יוכל לתת לך את אותו מענה סופר מקצועי אם במקביל הוא עוסק בכמה תחומים שאינם קשורים, בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". לצערי אני מכיר כמה עורכי דין שמתמחים בתעבורה ולמרות זאת לא יכולים לתת מענה מקצועי אז קל וחומר שעורך דין שאינו מתעסק בתחום ביום יום פשוט אינו יכול ליצור את הקשרים והכישורים הנדרשים ממקצוען בתחום. התחום היחיד שמשיק מבחינה משפטית לתעבורה הוא פלילי

קשרים וכישורים

יהיה לכם קשה עד כמעט בלתי אפשרי לדעת באמת האם אותו עורך דין תעבורה מומלץ אכן "מקושר" כפי שהוא מציג את עצמו. כדי לבדוק את הפרמטר הזה שהוא חשוב מאוד, הייתי מציע לכם דווקא לשאול את התובעים המשטרתיים לגבי עורך הדין שאתם חושבים לבחור. אין להם אינטרס ולכן חוות דעתם אובייקטיבית.

לא להתפתות ל"ציידים"

אותם עורכי דין שנתקלתם בהם במקרה במסדרון בית המשפט ופנו אלכם כשהם מציגים את עצמם כ"מומחים" לכל בעיה שלא תעלו בפניהם. שוב, אני לא פוסל את האפשרות שבמקרה נתקלתם במקצוען בבית המשפט במסגרת יום עבודתו, אבל לא מקובל שעורכי דין מנסים "לפתות" לקוחות אקראיים. בסבירות גבוהה שזה יעלה לכם ביוקר בהמשך.

שכר טרחה בגין טיפול בתיק

בשירותי עריכת דין (כמו בכל מקצוע חופשי) טווח המחירים משתנה בין עורכי הדין השונים. כל עורך דין תעבורה מומלץ מתמחר לעצמו את העלות המשוערת שלו לטיפול בתיק. עורך דין יקר לא אומר שהוא הכי טוב ולהפך. שכר טרחה הוא שיקול חשוב אבל אם אתם יודעים שלפנכם עורך דין מקצועי ומיומן אל תתנו לשכר הרטחה להיות המכשול היחידי מלשכור שירותים של מקצוען.

אם תתפתו לקחת עו"ד לענייני תעבורה שאינו מיומן אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מחיר כפול. אחד בגין עונש שאינו מחוייב המציאות ושתיים בגין תשלום שכר טרחה לעו"ד שאינו שווה את זה. אז תזכרו שהרבה פעמים "הזול עלה ביוקר".

המחירים בתחום דיני התעבורה נעים במספרים של אלפים ולא עשרות אלפים (לגבי כלל העבירות מלב ת"ד קטלנית), כך שהפער לא יכול להיות יותר מדי משמעותי. לדוגמא: אם אתם מואשמים בעבירה חמורה ועורך הדין הזול ביותר מבקש 5 ₪ והגבוה ביותר מבקש 10.

לכאורה יש פער אדיר של 50%, בפועל המדובר בסכום של אלפי שקלים שהמשמעות שלהם יכולה להתבטא באובדן הרישיון לפרק זמן ארוך משמעותית של חודשים ואפילו שנים, כתוצאה מעורך דין לא מיומן. אם נעריך כמה נזק נגרם מכל חודש של פסילה פתאום הפער במחיר הפך לזניח, לא?

פגישת ייעוץ

יש עורכי-דין הנוהגים לחייב גם עבור הפגישה הראשונה, וכדאי לוודא זאת כבר בשיחת הטלפון המקדימה.
בתחום דיני התעבורה לא מקובל לדרוש עלות עבור פגישה מקדימה.

הפגישה המקדימה תנוצל לשתי מטרות: האחת, הצגת העניין שלכם וקבלת חוות-דעת ראשונית בדבר סיכוייו, והשנייה, התרשמות מהסנגור המיועד.

אל תתביישו לשאול כל שאלה הנראית לכם רלוונטית, ובפרט על ניסיונו בתחום ועל מקרים דומים שטיפל בהם. אם תפגשו עם כמה עו"ד תעבורה (מומלץ) תוכלו בקלות להרגיש את ההבדלים.

האם עורך הדין שאיתו נפגשתם גם מטפל בתיק?

הרבה מהלקוחות שלי סיפרו שהם היו מאוד מאוכזבים מהטיפול של עורך דין לתעבורה כזה או אחר בשל העובדה שהם חשבו שמי שמטפל בהם הוא "ראש המשרד" כאשר בפועל כשהגיעו לבית המשפט פגשו שם את אחד המתמחים הזוטרים שלא נתנו להם מענה משפטי הולם.

אז אם אתם בדעה שאתם שוכרים שרותים של עורך דין "כריש" ומוכנים לשלם שכר טרחה גדול עבור זה, וודאו כי אתם באמת מטופלים על ידו.

הסדר תשלום שכר טרחה

את שכר הטרחה מסכמים מראש! תמיד. בתחום דיני התעבורה מקובל לקבוע שכר טרחה "כולל" (גלובאלי). ישנם מקרים שבהם ניתן וכדאי לפצל את שכר הטרחה לשני חלקים. עלות טיפול עד "הסדר טיעון". עלות טיפול לניהול הליך "הוכחות". זה גם יותר הגיוני ויותר כלכלי עבורכם.

סיפורים ומעשיות

אל תמהרו להתלהב מצילומים בעיתון או כתבות בטלוויזיה. זה לא מה שקובע אם העורך דין מבין או שיתן לכם מענה משפטי מקצועי. ברור שמשרד גדול ומרשים נותן תפאורה יפה שמותירה רושם רב, אבל זכרו שמיש ששילם על כך הוא אתם.. חשוב לזכור שכל מקרה לגופו וקשה להסיק ממקרה אחד לאחר. הצלחה במקרה דומה לא מבטיחה לכם כלום במקרה שלכם.

יצירת קשר עם העו"ד

– כלקוח אתם מעוניינים לקבל מענה מיטבי על בעיות או שאלות שיש לכם. מגיע לכם לקבל שרות הולם. בין היתר זה בא לידי ביטוי בכך שאתם מקבלים מענה מהיר ואדיב על פנייתכם. כבר בשלב בו תקבעו פגישה ראשונית תוכלו להתרשם מאופן תפקוד המשרד והיחס שאתם עתידים לקבל כלקוחות.בדקו את מהירות התגובה של אותו עורך דין.

האם הוא זמין עבורכם. האם נותן מענה מקצועי וקשוב לצרכים שלכם? בהמשך הדרך תרצו לקבל מענה, אם חשתם שהשרות שקיבלתם עוד בטרם התחלת הטיפול בתיק הנו לוקה בחסר מה אתם חושבים שיהיה בהמשך הדרך אחרי שתשלמו?

פוסטים אחרונים

פיצוי כספי תאונת דרכים

ידוע, כי על פי חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) אין צורך בהוכחת אשמת הפוגע בתאונה או רשלנותו, הנפגעים יקבלו ממילא את הפיצויים הנדרשים עבור

קרא עוד »

עורך דין תעבורה

דיני התעבורה דיני התעבורה שייכים לתחום המשפט הפלילי. הם מתייחסים לכלל הנהגים והולכי הרגל, למעשה לכל המשתמשים בדרך הכפופים להוראות הכלולות בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה.

קרא עוד »