המרה של עבירה באזהרה

המרה של עבירה באזהרה

משטרת ישראל נאבקת ללא הרף בתופעת הקטל בדרכים ולצורך כך היא נוקטת בכל מיני אמצעים הכוללים אכיפה ואפילו עידוד של חקיקה בנושא.

במסגרת המאבק המבורך בתאונות הדרכים החליטה המשטרה שהחל מהראשון לאפריל בשנת 2010 לא יומרו יותר דוחות התנועה בדוחות אזהרה מפני שמחקרים מטעם המשטרה בנושא הגיעו למסקנה כי המרה של דוחות באזהרות הוכחה כלא אפקטיבית ולא יעילה, ובעלת כושר הרתעה נמוך.

כך יוצא שנהגים שקיבלו אזהרה אינם מפנימים את המסר והתוצאה היא הפוכה אם היו מקבלים עונש של שלילה מנהלית למשל. רבים מהם נתפסים שוב בעבירות כגון נהיגה בשכרות או עבירות הדורשות התערבות של עורך דין תעבורה.

מהם התנאים להמרת הדוח עבירה באזהרה

עקב שינוי המדיניות קבעה המשטרה מספר תנאים אשר רק לפיהם ניתן יהיה להמיר את דוח התנועה בעבירה באזהרה בלבד. 

כאמור, נהג אשר ברצונו להמיר את דוח התנועה שלו באזהרה יהיה נהג אשר מלאו לו עשר שנים של וותק בנהיגה על הכביש, כמו גם עבר נקי מעבירות תנועה של לפחות חמש שנים רצופות.

 בנוסף לכך לא תינתן אזהרה בעבירות חמורות כגון מעבר באור אדום, עקיפה על קו הפרדה רצוף, חנייה בחניית נכים, נהיגה תוך כדי שימוש במכשיר סלולארי, אי ציות לתמרור עצור או מטען חורג.

מדוע החליטה כך המשטרה?

הדוחות הסטטיסטיים והמחקר של המשטרה מצביע על כך שהנהגים ראו במתן אזהרה כמעין הזדמנות שנייה לברוח מזרועו הארוכה של החוק, ולא השכילו להפנים את המסר אודות חומרת העבירה והסיכון אותו הם לוקחים עליהם ועל הסביבה.

מה קורה בפועל עם המרות לאזהרה

אם כן, בעקבות השינויים בחוק וההקשחה של מדיניות האכיפה של משטרת ישראל שהופכת את האפשרות לזכאות לאזהרה לכמעט בלתי אפשרית, לא מן הנמנע שלמעשה ראינו את סופה של אפשרות ההמרה לאזהרה שהופכת למעשה לבלתי קיימת עוד בפועל.

פוסטים אחרונים

מהי מטרת קנסות התעבורה

מטרתם של קנסות תעבורה הם לסייע למשטרת התנועה לאכוף, בעזרת סנקציה כספית, את הוראות החוק והתקנות המותקנות על פיו. המטרה העיקרית של קנסות התעבורה, היא

קרא עוד »

ביטול החרמת רכב

שבגינן יש סמכות לקצין משטרה להחרים את הרכב ולא רק את רישיון הנהיגה של הנהג. העבירות היותר ידועות הן, נהיגה בשכרות, הסעת נוסעים בשכר שלא

קרא עוד »