ליעוץ עם עורך דין

שלילה בגלל מהירות מופרזת | עו"ד תעבורה ערן בן עמי

שלילה בגלל מהירות מופרזת

למרות שהיא מנת חלקם של מירב הנהגים- לפחות בארצנו, המהירות המופרזת נחשבת לעבירת התנועה מבין החמורות ביותר. מהירות היא משתנה רציף וניתן לקטלג את עבירות המהירות אמנם על פי רמות חריגה מהכלל – כאשר הסנקציה חריפה בהתאם לרמת חומרת העבירה, אולם אין מנוס מענישה כל שהיא עבור אותו נהג שנתפס. עבירת מהירות מופרזת מסבכת את הנהג בשמונה נקודות אם נהג בין 21-30 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך עירונית וקנס כספי וכן בשמונה נקודות במידה והמהירות הייתה מעל בין 26-40 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך בין עירונית (וקנס).


מי רשאי לפסול רישיון נהיגה ובאילו תנאים?

פקודת התעבורה בנוסח החדש קובעת, כי קצין משטרה או שוטר רשאים לקחת את רישיון הנהיגה של נהג שעבר על כללי מהירות הנהיגה, וכן במקרה של תאונת דרכים שבה ניזוק אדם או רכוש, קל וחומר אם נהרג בה. אזיי ניתן "צו פסילה" (לפסילה מנהלית) שאותו, למעשה, ניתן לבטח אם נותנים לידיים המיומנות לעסוק בכך.

בית משפט לתעבורה הרשיע?

במידה והפסילה נקבעה על פי בית משפט, יש למסור מיידית את הרישיון. במצב שבו הרישיון אינו ביד בעליו, בית המשפט יכול להורות להמציא רישיון בתוך תקופה מסוימת, ויכול גם לדרוש המצאתה של ערבות למסירה לבית המשפט במקום הרישיון. במידה שבה הרישיון נפסל על ידי קצין או על ידי בית משפט לתעבורה ורישיונו אבד, על הנהג להמציא תצהיר על האבידה, וכן תקופת הפסילה תחל מיום הוצאת התצהיר הזה.

איזו ברירה קיימת לנהג?

הנהג יוכל להגיש ערעור באמצעות עו"ד תעבורה על החלטת בית המשפט – יש להגיש זאת לערכאה העליונה, או בקשה לעיון חוזר באותה הערכאה שבה נערך הדיון בפעם הראשונה. ניתן לבקש ערעור גם אם לנהג אין עבר שיש בו הרשעות קודמות.

לקבלת מידע וייעוץ מקצועי מעורך דין תעבורה בלע ניסיון של שנים פנו אלינו בטלפון: 052-2526277 או דרך הצור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

פוסטים אחרונים

עורך דין תעבורה

דיני התעבורה דיני התעבורה שייכים לתחום המשפט הפלילי. הם מתייחסים לכלל הנהגים והולכי הרגל, למעשה לכל המשתמשים בדרך הכפופים להוראות הכלולות בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה.

קרא עוד »

מעבר באור אדום

מעבר באור אדום הוא עבירת תעבורה שטומנת בחובה קנס כספי וכן הליכי ענישה מנהלתיים כמו למשל נקודות מצטברות לחובתו של הנהג, ובמקרים בהם עברה זו

קרא עוד »