ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת ערר

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עורך דין תעבורה בעל ניסיון והצלחות מוכחות רבות של ייצוג לקוחות מול ועדת ערר של המרב"ד.
לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות או ייצוג משפטי מקצועי התקשרו: 052-252-6277 או באמצעות טופס צור קשר.
נשמח לסייע לכם בעמידה מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת ערר. סודיות מלאה מובטחת.

המרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הנו הגוף הרפואי המוסמך לערוך בדיקות רפואיות עבור רשות הרישוי, במקרים שצויינו לעיל, סמכות אשר הוקנתה לו בצו שר הבריאות (1980) ובתקנות התעבורה.
בין תפקידיו של המרב"ד נמנים מתן המלצות לרשות הרישוי על כשירות רפואית לנהיגה (לפי סוג רכב) ושיפור עצמאותם של נכים ע"י התאמת אביזרי נהיגה ורכב למגבלותיהם הרפואיות.

לצורך קביעת התאמת אישיותו של הנהג הנבדק לנהיגה עורך המרב"ד, לנבדק, מבחני אישיות, וכמו כן, עשוי המרב"ד להפנות את הנהג הנבדק לביצוע בדיקה אצל מכונים או רופאים מומחים מטעמו.

לאחר עריכת בדיקות מטעמו, נותן המרב"ד את המלצותיו בנוגע להתאמה או אי התאמה של הנבדק לנהיגה (בתחום הפיזי), או התאמה או אי התאמה של אישיותו של הנבדק לנהיגה (בתחום הנפשי).

בפועל, "המלצה" של המרב"ד כמוהו כקביעה מחייבת שכן משרד הרישוי מאמץ את ההמלצות כחותמת גומי.

מה קורה אם ההמלצה של המרב"ד שלילית?

סעיף 51 לפקודת התעבורה מאפשר לנו להגיש ערר, לוועדת ערר שיושבת בבית החולים תל השומר, תוך 30 ימים מהרגע שקיבלנו הודעה על כך ממשרד הרישוי.
מנסיוני בהרבה מאוד מקרים, גם אם חלף המועד ניתן יהיה להגיש את הערר. כל מקרה יבדק לגופו.

מה קורה בערר?

ראשית, חשוב לציין כי משך הזמן מהרגע שמוגש הערר ועד לזימון לוועדה יכול ויקח מספר חודשים. מדובר בוועדה בת 3 רופאים אשר עתידה לחרוץ את גורלו של הנבדק. בסמכות הוועדה לשלוח את העורר לבדיקות נוספות מטעמם, בסמכותה לדחות את הערר או לקבל חלקית את הערר ולתת לעורר רשיון לסוג מסוים של רכב או קטנוע ולפסול את יתר רשיונותיו.

מכיוון של מקרה לגופו, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שזוהי התמחותו על מנת שיעזור בסבך הבירוקרטיה.

בכדי שתוכלו לקבל את כל המידע הנדרש גם על נהיגה בשכרות – אתם יכולים ללחוץ על הקישור.

מה קורה אם וועדת הערר דחתה את הערר?

אין המדובר בשלילה לכל החיים. בחלוף שנה יתאפשר לכם לפנות שוב אל משרד הרישוי ולנסות לקבל רשיון נהיגה. מה שיקרה בפועל שתצטרכו לעבור שוב את כל ההליך של המרב"ד ואחריו וועדת ערר.
אפשרות שנייה, פנייה לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים אשר ידון בפן המשפטי של הליך קבלת ההחלטות. המדובר בהליך משפטי מורכב של ערעור מנהלי שקיים בו גם סיכון כספי לא מבוטל של אלפי שקלים ויותר במידה והערעור ידחה ולכן קיימת חשיבות עליונה שמי שבוחן את הגשת הערעור המנהלי יהיה מקצוען מנוסה בתחום.

אתם מוזמנים לפנות לייעוץ פרטני במקרה הספציפי שלכם. כמו כן מומלץ לקרוא את הפרק הזה ביחד עם הפרק העוסק בהרחבה ב"מכון הרפואי לבטיחות בדרכים".

משרדנו מתמחה בהתמודדות עם סבך הבירוקרטיה הכרוך במכון הרפואי ובוועדות הערר כמו גם בעתירות לבית המשפט המחוזי במקרים בהם המערכת הרפואית יוצרת עיוות בלתי סביר. ככל שתפנו מוקדם יותר כך ייטב והסיכוי שרשיונכם יושב לכם (או לא ילקח כלל) יגדל משמעותית.